روز آنلاین - RoozOnline.net

زن ایرانی دانش پژوه سال

پاملا کریمی استاد تاریخ هنر و آموزش هنر برنده جایزه دانش پژوه سال ۲۰۲۳ شد. کریمی در حال حاضر در دانشگاه هایدلبرگ آلمان در تعطیلات به سر می برد و این جایزه را به صورت مجازی پذیرفته است. رز مری بوتی سالیتسکی، دانشیار معماری و طراحی داخلی، این جایزه را شخصاً به نمایندگی از کریمی پذیرفت.

دانشیار معماری داخلی و طراحی جایزه پاملا کریمی را به صورت حضوری می پذیرد.
کریمی پس از تعطیلی خود، یک دوره رزیدنتی تحقیقاتی را در دانشگاه پرینستون انجام خواهد داد و در آنجا با آرشیو مجموعه های ویژه دانشگاه درگیر شد. کریمی سال گذشته دومین تک نگاری خود را با انتشارات دانشگاه استنفورد منتشر کرد.

تحقیقات فعلی او با حمایت دانشگاه هایدلبرگ، پرینستون، و کمک مالی از بنیاد ملی علوم انسانی، بر تعامل بین مسائل زیست محیطی و طراحی معماری در خاورمیانه متمرکز شده است. علاوه بر این، او در حال تکمیل تک‌نگاری دیگری است که به بررسی پیوند فعالیت و هنر در خاورمیانه می‌پردازد، که قرار است پاییز آینده توسط انتشارات دانشگاه لوون منتشر شود.

کریمی علاوه بر پروژه‌های نویسندگی‌اش، بر پایان‌نامه‌های دکتری معماری ایرانی در مؤسساتی از جمله UCLA، دانشگاه براون و دانشگاه تورینو نظارت می‌کند. در این سال، او همچنین در یک همکاری تحقیقاتی پیشگامانه با گوگل، کاوش در تقاطع‌های هوش مصنوعی و هنر مشارکت دارد.