روز آنلاین - RoozOnline.net

انتخاب اولین ملکه زیبایی پارسی‌تبار

برگزارکننده رقابت‌های «ملکه زیبایی» جهان می‌گوید شرکت عربستان سعودی در این مسابقات تائيد نشده و برای نخستین‌بار جایگاهی نیز برای ملکه زیبایی پارسی‌تباران در نظر گرفته شده است.

سازمان برگزارکننده این مسابقات، روز جمعه ۲۴ فروردین گزارش‌ها در مورد شرکت عربستان سعودی در این مسابقات را «غلط» توصیف و تکذیب کرد.

این سازمان در بیانیه‌ای که برای شبکه خبری سی‌ان‌ان ارسال کرده و در وبسایتش منتشر شده، اعلام کرده که «هیچ روند گزینشی در عربستان سعودی انجام نشده و این ادعاها غلط و گمراه کننده هستند.»

سازمان برگزارکننده مسابقات ملکه زیبایی جهان در ادامه بیانیه خود افزود:«ما در حال بررسی دقیق نامزدهای بالقوه برای شرکت در مسابقات سال ۲۰۲۴ هستیم و مشارکت عرسبتان سعودی هنوز تائید نشده است. تا زمانی که این موضوع توسط کمیته مسئول تائید نشود عربستان سعودی امکان شرکت در این مسابقات را نخواهد داشت.»

این در حالی است که رومی القحطانی، مدل و ملکه زیبایی عربستان سعودی روز ۲۴ مارس در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام، فیسبوک و تیک‌تاک، نوشت که به شرکت در مسابقات ملکه زیبایی جهان افتخار می‌کند و این اولین حضور کشورش در این مسابقات خواهد بود.

در تصویری که خانم القحطانی همراه این پیام منتشر کرد، او حمایلی منقش به «ملکه زیبایی عربستان سعودی» به تن دارد و در کنار پرچم ملی این کشور ایستاده است.

نوشته او به طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته و توسط رسانه‌ها پوشش داده شد.

به رغم رد ادعای او توسط برگزارکنندگان مسابقات ملکه زیبایی، پیام و عکس خانم القحطانی هنوز در صفحه او در شبکه‌های اجتماعی باقی مانده است.

سخنگوی سازمان برگزارکننده مسابقات ملکه زیبایی جهان به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت:«ما نمی دانیم که خانم رومی القحطانی به چه دلیل نامزدی خود را در این مسابقات اعلام کرده است. ولی اگر او می‌خواهد در رقابت‌های عربستان سعودی شرکت کند باید مثل همه نامزدهای دیگر روند گزینش را طی کند.»

اين سخنگو همچنین تأیید کرد که امسال برای اولین بار در چارچوب ضوابط جدیدی که «ملکه زیبایی میراث فرهنگی» نام گرفته است جایگاهی نیز برای «ملکه زیبایی پارسی‌تباران» در نظر گرفته شده است.

تمام زنان «پارسی‌تبار» در سراسر جهان می توانند برای کسب این مقام رقابت کنند و برنده آن همچون نامزدان همه کشورها در مرحله نهایی مسابقات شرکت خواهد کرد.

در مسابقات ملکه زیبایی سال ۲۰۲۴ که بخش نهایی آن در ماه سپتامبر در مکزیک برگزار می شود نمایندگان بیش از صد کشور شرکت خواهند کرد.

منبع: رادیو فردا