روز آنلاین - RoozOnline.net

آبشار بلند یک زن!


مونا آشفته ملی پوش ایرانی باشگاه تیفانی ترکیه حجاب از سر برداشت .


مونا بازیکن 22 ساله و گرگانی تیم ملی والیبال کشورمان که در لیگ والیبال ترکیه عضو باشگاه تیفانی این کشور است با این کار قید حضور در تیم ملی را زده است و قصد دارد مسیری را برود که مائده برهانی طی کرده است.برهانی، کاپیتان تیم ملی والیبال از حدود یک سال قبل تصمیم گرفت بدون حجاب در لیگ والیبال زنان یونان حاضر باشد و در ادامه دیگر خبری از دعوت او به تیم ملی نشد.

مونا در مسابقات والیبال قهرمانی آسیا در تایلند، یکی از نفرات تیم ملی ایران بود . او برای دومین بار در دوران حرفه‌ای خود به لیگ ترکیه می‌رود اما این بار تصمیم گرفته بر خلاف دفعه پیشین، از حجاب استفاده نکند.


منا آشفته (انگلیسی: Mona Ashofteh)، معروف به مونا آشفته، بازیکن تیم ملی والیبال زنان ایران است. او در تاریخ ۱۳ دی ۱۳۷۹ در شهر گرگان به دنیا آمد. در سن ۱۳ سالگی، او به تیم ملی نوجوانان فراخوانده شد و از آن پس با پیشرفت‌های مداوم در رده‌های سنی مختلف در لیست تیم ملی بزرگسالان قرار گرفت.


در سال ۱۳۹۷ به همراه مهسا صابری به لیگ یک ترکیه و باشگاه بالیکسیر دی اس آی ترکیه پیوست. حضور او در ترکیه به دنبال شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا در سال ۱۳۹۷ به عنوان یکی از اعضای تیم ملی جوانان بود. سپس به عنوان جوان‌ترین بازیکن در تیم ملی بزرگسالان در مسابقات جام کنفدراسیون والیبال آسیا شرکت کرد و به عنوان بخشی از ترکیب تیم موفق جواد مهرگان به میدان رفت.


پس از یک سال بازی در بالیکسیر در شهریورماه ۱۳۹۸ به تیم کاهرمان ماراش البیستان اسپور که به تازگی وارد لیگ ترکیه شده بود، پیوست. منا آشفته در پست پشت‌خط زن بازی می‌کند و در رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو نیز حضور داشت.