روز آنلاین - RoozOnline.net

بهترین بازیکن زن فوتبال جهان

آیتانا بونماتی، فوق‌ستاره تیم ملی فوتبال زنان اسپانیا و بارسلونا، جایزه اصلی فوتبال زنان در مراسم «د بست» را به دست آورد و پس از کسب توپ طلا، از نگاه فیفا نیز برترین بازیکن جهان در سال ۲۰۲۳ لقب گرفت.
آیتانا بونماتی ۲۵ ساله عنوان بهترین بازیکن زن فوتبال جهان را در سال ۲۰۲۳ کسب کرد و برنده جایزه د بست (The Best) شد. بهترین زن فوتبالیست جهان در کنار توپ طلا، قهرمانی در جام جهانی زنان استرالیا، قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و عنوان بازیکن سال یوفا را نیز به خود اختصاص داد.
این اولین بار در تاریخ فوتبال است که یک بازیکن توانست بیشترین جایزه ها را در بخش انفرادی و تیمی از آن خود کند.

آیتانا بونماتی بدون شک بهترین بازیکن فوتبال زنان در ۱۲ تا ۱۸ ماه گذشته بوده است. او فصل گذشته به بارسلونا در قهرمانی لیگ F و لیگ قهرمانان زنان کمک کرد و همچنین نقش مهمی در تیم اسپانیایی داشت که در جام جهانی زنان ۲۰۲۳ قهرمان شد. این بازیکن ۲۵ ساله همچنین برنده جایزه بهترین بازیکن جام جهانی برای عملکردش در طول تورنمنت استرالیا و نیوزلند خواهد بود. دوره باورنکردنی بونماتی روز دوشنبه به اوج رسید و او جایزه بهترین بازیکن زن سال فیفا را دریافت کرد و برای اولین بار برنده این جایزه شد. او در اکتبر توپ طلا را نیز از آن خود کرده بود.