روز آنلاین - RoozOnline.net

الگوی زن مسلمان!

وقتی ۱۱۰ ساعت پس از آغاز بحران غزه، میا خلیفه، پورن استار سابق، ۶۷ توییت و بازتوییت در حمایت از مردم فلسطین منتشر کرد (هر ۹۸ دقیقه یک توییت) . عبدالرضا داوری در ایکس(توییتر سابق )نوشت:

“هر فردی که با اسرائیل مبارزه کند، کنارش می ایستیم، حتی اگر آن فرد، خانم میا خلیفه، پورن استار سابق باشد که اینک با حمایت صریحش از ملت مظلوم فلسطین و مبارزه با جنایات صهیونیستها، کارنامه اش را از ظلم و فساد زدود.”

روز بعد انسیه خزعلی  ،معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در دولت سیزدهم  که ریاست دانشگاه الزهرا را از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۵ و ریاست پردیس خواهران دانشگاه علوم اسلامی رضوی را برعهده داشته‌است،اعلام کرد:”میا خلیفه الگوی زن مسلمان” است.

میا خلیفه کیست؟

میا خلیفه در بیروت به دنیا آمده است. والدینش وقتی او ۱۰ ساله بود، به مریلند در ایالات متحده مهاجرت کردند. میا از «دانشگاه تگزاس» لیسانس تاریخ گرفته است.


سال ۲۰۱۴، وقتی در ۲۱ سالگی به تازگی فارغ‌التحصیل شده بود، به میامی رفت. پارتنرش در این شهر شغلی پیدا کرده بود. میا که در پی یک کاهش وزن شدید، تمایل زیادی داشت که پستان‌هایش را جراحی زیبایی کند، با او همراه شد. تمام دوران تحصیل به این موضوع فکر و برایش پس‌انداز کرده بود. به میا گفته بودند «بورلی هیلز» حتی برای مدتی کوتاه هم خیلی گران است اما هزینه جراحی زیبایی و زندگی در میامی منطقی‌تر بود.



یک‌ماه بعد، عصر یکی از روزها هنگامی که در خیابان قدم می‌زد، با پیشنهاد شغلی مواجه شد. مردی از او پرسید آیا می‌تواند مدل برهنه باشد؟


میا چند هفته فکر کرد و پذیرفت. یک نام هنری انتخاب کرد، تلفیقی از نام سگ خود به نام «میا» و رپر مورد علاقه‌اش، «ویز خلیفا».


در معروف‌ترین صحنه پورنی که میا خلیفه در آن نقش داشت، به پیشنهاد کمپانی که در آن مشغول بود، از حجاب استفاده کرد؛ لباسی که پوشش اغلب زنان مسلمان است.


او گفته است: «به محض پخش این ویدیو، آتشی به پا شد. داعش من را تهدید به مرگ کرد و عکسی از آپارتمانم از نقشه گوگل برایم فرستادند. آن‌قدر ترسیده بودم که دو هفته در یک هتل ماندم.»


به دنبال انتشار این ویدیو، برخی از کاربران توییتر هم به او توصیه کرده بودند خودش را بکشد و برخی برایش نوشتند که او با ویدیوی خود، باعث خفت مذهب اسلام شده است.